مرکز تحقیقات بیماری­های گوارش پورسینای حکیم یکی از اولین مراکز تحقیقات خصوصی کشور  واقع در شهر اصفهان است که فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی خود را از سال 1381 و در قالب گرانت های پژوهشی در مشارکت با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سرمایه گذاری خصوصی آغاز به کار کرده و در سال 1393 به عنوان یکی از معدود مراکز تحقیقات خصوصی کشور در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به ثبت رسیده و موافقت اصولی را اخذ کرده است.

در حال حاضر این مرکز در کنار کلینیک تخصصی، فوق تخصصی بیماری­ های داخلی و گوارش و آزمایشگاه تشخیص طبی، پاتولوژی و تشخیص مولکولی به عنوان بخشی از موسسه بزرگ پژوهشی، درمانی و توسعه پورسینای حکیم در حال فعالیت می باشد.

این مرکز تحت پوشش نظارتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دارای همکاری سازمانی با آن دانشگاه است و در حال حاضر دارای  15 عضو هیات علمی نیمه وقت و 3 هیات علمی تمام وقت می­باشد. مرکز تحقیقات بیماری­ های گوارش پورسینای حکیم دارای گروه های تحقیقاتی: Cancer،IBD ،IBS ، Celiac،Metabolic ,disorder ,Biotech Medial Engineering و بیش از صدها برون داد علمی در قالب مقاله و کتاب می باشد. همچنین بیوبانک مرکز از سال 1398 مطابق با استانداردهای موجود راه اندازی گردید است.

این مرکز با داشتن آزمایشگاه تشخیص طبی، پاتولوژی و تشخیص مولکولی پورسینای حکیم دارای امکانات و تجهیزات لازم جهت انجام آزمایشات مختلف مربوط به طرح های تحقیقاتی (کشت سلولی، IHC، Real Time PCR ، PCR، ELIZA، آزمونهای غربالگری تشخیص مولکولی سرطان های کولورکتال و کلیه آزمونهای تخصصی در بخش های بیوشیمی، سرولوژی، میکروبیولوژی، ایمونولوژی، پارازیتولوژی و هماتولوژی) می باشد.

مرکز تحقیقات بیماری­های گوارش پورسینای حکیم تاکنون خدمات ارزنده­ای در حوزه بیماری­های گوارش و کبد در راستای حفظ و ارتقای سلامت جامعه انجام داده است که از آن جمله تاسیس کارخانه تولید محصولات بدون گلوتن (حاصل یکی از گرانت­های بزرگ پژوهشی که در سال 1384 به این مرکز تعلق گرفت) می­باشد که دارای بیش از 30 شعبه در سراسر کشور است و در قالب انجمن خیریه مردم نهاد به بیماران سلیاکی سراسر کشور عرضه محصولات می نماید. همچنین انجمن خیریه سلامت و پیشگیری از سرطان پورسینای حکیم از سال 1395 تاسیس و راه اندازی گردید و مطالعات ارزشمندی در زمینه های پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان در دست اجرا دارد.  

مرکز تحقیقات بیماری­های گوارش پورسینای حکیم آماده همکاری های ملی و بین المللی در پژوهش های بنیادی، بالینی، اپیدمیولوژیک، نظام سلامت و فناورانه با اساتید، محققین، فناوران و پژوهشگران می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص روی لینک ذیل کلیک کنید.

فرصت های همکاری با مرکز تحقیقات بیماری های گوارش پورسینای حکیم